2016. október 14., péntek

Szülők iskolája - A bennünk élő szülő kihívásai, nehézségei, örömei



   
           Mi történik, ha 9 nő összeül és elkezd a fent említett témáról beszélgetni? Kacagnak, sírnak, beszélgetnek, tanácskoznak s sorolhatnám, de azt gondolom, hogy ha valaki kíváncsi jöjjön el és nézze meg saját szemével, hallja saját füleivel.

            




             Szülői szerep, mint öröm, kihívás és nehézség:
Örülünk gyerekünk mosolyának, huncutságainak, a közös játéknak, a sikereinek, a közös sétának. Sajnos van, hogy örömünket beárnyékolja fáradság, a csalódottság, az aggodalom, hogy jól csinálom, jó szülő vagyok-e? Sajnos nem készítenek fel minket eléggé arra, hogy szülőnek lenni nagyon nehéz, hogy a babázás nem csak arról szól, hogy nagyokat sétálunk s örömben lubickolunk a babaillatú gyerkőccel, mint a folyóiratok címlapjain, hanem mindennap meg kell küzdeni azért, hogy elég jó anya légy, s nem hiába húztam alá azt, hogy elég jó anya.  





            Nincsenek tökéletes anyák, s a gyerekeknek nincs szükségük tökéletes anyákra, elég, ha elég jó anyák vagyunk. Hogyan lehetünk elég jó anyák? Pl. úgy, hogy elfogadjuk gyerekeinket olyannak amilyenek, elfogadjuk azt, hogy a gyerekek hoznak magukkal olyan dolgokat, amelyekre mi nem számítunk, ha tudatosítjuk azt, hogy a tiltott dolgok mindig vonzóbbak (ha eltiltod a tv-től, számítógéptől s elmegy majd egy szülinapi zsúrra ott majd le sem tudják vakarni a tv-ről, számítógépről), ha érzik azt, hogy szeretve vannak, hogy van szavuk, dönthetnek bizonyos dolgokban. 




         Nem lehetsz elég jó anya, ha nem tanultad meg határozottan kimondani a következő mondatot: ÉN ÍGY DÖNTÖTTEM, EZ AZ ÉN ÉLETEM.
         Férjem elég gyakran szokta a szememre vetni azt, hogy egyik gyerekünk sem hallgat rám, hogy nekem nincs szavam a gyerekek előtt. Mindig magamat okoltam, hogy talán túl engedékeny, túl puhány vagyok a gyermekkel szemben, de a foglalkozásnak hála megtudtam valamit. Az anyai szeretet feltétel nélküli, az adott s a gyermek azt érzi. Az apai szeretett viszont feltételekhez szabott, szabályokhoz, teljesítményhez kötött. 
 




      Van egy nagy igazság, amelyet magammal hoztam a foglalkozásról: Nem tudunk tökéletes családok, lenni, de nagyszerű gyerekek nőnek fel tökéletlen családokban is. Bíztassuk arra gyerekeinket, hogy engedjék ki a belső erőt, támogassuk abban, hogy elérjék saját belső vágyaikat.
        Az egyik résztvevőnk szavaival szeretném befejezni, mely humorral van fűszerezve, de rettentő nagy igazságot rejt magában: Mindenki mindent tud, csak éppen nem bújik a bőrödbe egy hétre, hogy megcsinálja azt, amit oly kedvesen tanácsol neked. Szülőnek lenni nem is olyan könnyű, de sokat segíthet a humor a játékosság és a Szeleburdi család.

András Ildikó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése